Po pierwsze prosimy o prowadzenie walk jeden na jednego, w większych ilościach starajmy się prowadzić je jak najrzadziej.
Każda walka prowadzona jest przez sędziego, decyduje on o jej przebiegu oraz wyniku na podstawie jakości waszych opisów tego co robi wasza postać ale również na podstawie statystyk waszej postaci i to jest ważniejsza część.
Podczas walki piszemy kolejnością zmienną. Czyli.
Gracz 1 ---> Gracz 2 ---> Sędzia
następnie
Gracz 2 ---> Gracz 1 ---> Sędzia
i ponownie
Gracz 1 ---> Gracz 2 ---> SędziaPo co? Otóż po to, że wprowadza to większą uczciwość gdyż pierwszy w kolejności opisuje atak, lub nawet ich serie, a gracz drugi w kolejności opisuje obronę, więc wpierw jeden atakuje, a drugi się broni po czym następuje zamiana.
Wiele zależy od statystyk, więcej na ten temat w dziale mechanizm, w temacie statystyki. Trafienie w poszczególne części ciała zadaje różne ilości obrażeń od broni bazowej, do tego też dochodzi czystość trafienia. Ataki z zaskoczenia zadają też 50% większe obrażenia.
W przypadku sparingów sędzia jest niepotrzebny. Możecie sami dogadać się co do przebiegu walki. Jednak jeśli chcecie możecie również go poprosić o sędziowanie nawet sparingu.
Sędzia może być w wielu miejscach na raz gdyż przecież czasami będzie musiał prowadzić kilka walk na raz, a dla naszych postaci go tam nie ma.